کد خبر: ۸۴۳۸
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

دختر تنیسور درحال حفظ قرآن

نرگس اسماعیلی می‌گوید: تنیس همه ویژگی‌های یک ورزش پرهیجان را دارد و بر هر ورزش دیگر ترجیح می‌دهم. در کنارش، تا امروز چهارجزء قرآن کریم را حفظ و در چند مسابقه نیز شرکت کرده‌ام.

زنگ‌های تفریح نرگس اسماعیلی، نوجوان یازده‌ساله ساکن محله حجت (عج)، با تنیس سپری می‌شود. او فکرش را هم نمی‌کرد تا این اندازه به این رشته ورزشی علاقه‌مند شود، همان‌طور‌که فکرش را نمی‌کرد که یک روز حافظ قرآن شود.

او از یک سال قبل تا امروز در مسابقات تنیس آموزش‌وپرورش در ناحیه و شهرستان مشهد شرکت کرده و مقام اول مسابقات را به دست آورده است. آخرین حضورش نیز در مسابقات استانی تنیس بود که توانست مقام پنجم این مسابقات دانش‌آموزی را به دست بیاورد.



- از کی تنیس را شروع کردی؟
از کلاس دوم ابتدایی وارد این رشته شدم و بعد هم به صورت حرفه‌ای ادامه دادم.

- به‌جز تنیس به ورزش دیگری هم علاقه داری؟
‌طناب‌بازی را که یک ورزش پرهیجان دخترانه است، خیلی دوست دارم و در مدرسه نیز رکورد‌هایی ثبت کرده‌ام. این ورزش ابزار زیادی نیاز ندارد و در همه جا می‌توان انجامش داد.

- اگر دوباره بخواهی یک رشته ورزشی را انتخاب کنی، باز هم تنیس انتخاب توست؟
تنیس رشته مورد‌علاقه‌ام است. این ورزش بسیار پرهیجان و پرتحرک است. هماهنگی بین همه اعضای بدن به‌ویژه دست‌ها و چشم‌ها به تمرکز بسیار احتیاج دارد. با این ویژگی‌ها تنیس همه ویژگی‌های یک ورزش پرهیجان را دارد و من تنیس را بر هر ورزش دیگر ترجیح می‌دهم.

- به‌جز ورزش، فعالیت جانبی دیگری هم برای اوقات فراغت داری؟
‌از دو سال قبل، حفظ قرآن کریم را در مهد‌الرضا (ع) در محله‌مان شروع کردم. تا امروز چهارجزء قرآن کریم را حفظ و در چند مسابقه نیز شرکت کرده‌ام. درتلاش هستم که ۲۶ جزء دیگر را نیز حفظ کنم و حافظ کل قرآن شوم.

- در محله شما امکانات ورزشی تنیس وجود دارد؟
سالن حجاب و عفاف در محله ما، امکانات ورزش تنیس را به‌صورت محدود دارد و من بیشتر تمرینات ورزشی را در این سالن انجام می‌دهم. به‌جز این فضا، هیچ‌گونه امکانات ورزشی دیگری برای خانم‌ها در محله نداریم. ما اینجا محدودیت ورزشی بسیار داریم.

- ورزش و حفظ قرآن هردو وقت‌گیر است؛ می‌توانی به هر‌دو برسی؟
‌برنامه‌هایم را طوری تنظیم کرده‌ام که ورزش و حفظ قرآن تداخلی با هم نداشته باشد و به هردو برسم. ورزش باعث سلامت جسم می‌شود و قرآن سلامتی روح را تضمین می‌کند و هرکس که این دو سلامتی را داشته باشد، انسان خوشبختی خواهدبود.

- دوست داری در آینده چه کاره شوی؟
پلیس‌شدن را خیلی دوست دارم. وقتی برای دوستانم می‌گویم که می‌خواهم پلیس شوم، با تعجب نگاهم می‌کنند. اما من خانم‌های پلیس بسیاری را دیده‌ام که درجه‌های سرگردی و سرهنگی دارند.

ارسال نظر